468x60 Ads



masini-bot-mare.jpg
Pe ansamblul pietei, livrarile totale (autoturisme + vehicule comerciale) au inregistrat in primele cinci luni ale lui 2013 o scadere de 18,6% comparativ cu aceasi perioada din anul trecut, potrivit datelor transmise de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In interiorul acestei scaderi, remarcam autoturismele, care au un declin al vanzarilor de 19,8%, cel mai mare din ultimii trei ani.

Si pe plan european vedem scaderi ale pietei, principalele tari inregistrand scaderi importante (Franta -11,9%, Italia -11,2%, Germania -8,8%).

In Romania, in continuare, vanzarile sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (85% din total in luna mai), cele catre persoanele fizice continuand sa scada pana la un minim de doar 15% din total. Pentru comparatie, in mai 2012 (o luna in care Programul Rabla functiona deja in mod efectiv), acest raport era de 49% persoane fizice si 51% persoane juridice.

In plus, continua sa se manifeste impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aprox. 86.000 unitati la autoturisme si 18.400 la vehicule comerciale, au o crestere de 42%, respectiv 10% fata de 2012. Din aceste cifre, rezulta ca, la fiecare autovehicul (autotursim + vehicul comercial) nou vandut in Romania, au fost aduse alte 3,7 rulate (raport totusi in scadere fata luna anterioara, cand acesta era de 4 /1).

Productia nationala

Aceasta a inregistrat in luna aprilie o crestere de 5,8% fata de luna precedenta, ceea ce face ca, dupa 5 luni din 2013, sa avem o crestere totala fata de 2012 de 32,8% (la volum total 188.705 unitati), cifra datorata in exclusivitate productiei de autoturisme +40,8% (volum total 188.696 unitati).

In cifre absolute, fata de aceeasi perioda din 2012, au fost fabricate in 2013 cu 46.577 mai multe autovehicule. Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (55.195 unitati), urmata de Dacia Sandero (51.948 unitati), Dacia Logan (45.059 unitati) si Ford B-Max (36.494 unitati).

Exportul

Si la acest capitol se inregistreaza crestere dupa 5 luni din 2013, aceasta fiind de 22,5%, comparativ cu aceasi perioada din anul trecut, volumul total fiind de 158.770 unitati.

Aceasta crestere se datoreaza in exclusivitate autoturismelor, care inregistreaza +29,5%. In ceea ce priveste vehiculele comerciale, in absenta productiei, nu au fost nici volume la export.

Cel mai exportat model in luna mai, a fost Dacia Sandero (13.177 unitati), urmat de Duster (10.251 unitati) si B-MAX (6.802 unitati). Pe ansamblul celor 5 luni de pana acum, pe primul loc este Duster (54.859), urmat de Sandero (49.564) si Ford B-MAX (36.309).

Vanzarile

Vanzarile de autovehicule (28.059 unitati) au scazut insa cu 18,6% fata de aceeasi perioada din 2012, autoturismele (23.245 unitati) inregistrand o scadere de 19,8%, cea mai mare din ultimii trei ani.

La autoturisme, top-ul pe marci la 5 luni din 2013 este format din Dacia, cu 6.638 unitati vandute (28,6% din total), urmata de Volkswagen (2.747 unitati / 11,8%), Skoda (1.917 unitati / 8,2%), Renault (1.355 unitati / 5,8%), Ford (1.266 unitati / 5,4%), si Hyundai (1.204 unitati / 5,2%).

Pe modele, Dacia Logan ramane pe primul loc, urmat de Duster, Sandero, Skoda Octavia si Volkswagen Golf.
Analizand segmentarea pe clase, remarcam faptul ca, dupa 5 luni, doar clasa monovolum este pe plus, toate celelalte fiind pe minus, cu scaderi cuprinse intre 15% si 38%.

In functie de tipul de combustibil, remarcam in 2013 o crestere a ponderii livrarilor de autoturisme cu motoare diesel, care ajung la 57,8% din piata, fata de 50,3% cat se inregistra in aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care volumele autoturismelor diesel au scazut cu 7,8%, iar cele pe benzina cu 32,5%.

Un alt aspect care merita mentionat la acest capitol, este faptul ca pentru 5 din primele zece marci, motorizarile diesel reprezinta peste 70% din vanzari. Situatia se repeta si in cazul analizei pe modele, unde 5 dintre modele inregistreaza un procent de peste 70% motorizare diesel din vanzarile respectivei marci.

In ceea ce priveste vehiculele comerciale usoare (LCV+ minibuse), observam o scadere ceva mai mica a pietei (-8,2%), dar si faptul ca primele doua marci (Dacia si Ford), reprezinta impreuna aproape 35% din piata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu